top of page

Visszatérítési szabályzat

GDPR, Adatvédelmi Nyilatkozat

​

Adatkezelési és adatbiztonsági szabályzat

A szabályzat hatálya

Jelen szabályzat hatálya kiterjed a STORY PRINT Korlátolt FelelÅ‘sségű Társaság (székhely: 4028 Debrecen, Zrínyi utca 15.,  nyilvántartási szám:0909029337 , Adószám: 26201665-2-09) teljes egészére, valamennyi szervezeti egységére és az összes foglalkoztatottjára (a továbbiakban: Vállalkozás). 

 

A szabályzat célja

 A Szabályzat célja, hogy biztosítsa a személyes adatok alaptörvény szerinti védelmének érvényesülését, az információs önrendelkezés megvalósulását, továbbá, hogy a vállalkozás által kezelt személyes adatok tekintetében meghatározza az adatkezelés során irányadó adatvédelmi és adatbiztonsági szabályokat. 

​

III. Irányadó jogszabályok 

 

A vállalkozásnak az adatkezelése során az alábbi jogszabályokban foglalt elÅ‘írásoknak megfelelÅ‘en kell eljárnia, a jelen belsÅ‘ szabályzatban foglaltak szerint: 

 

Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történÅ‘ védelmérÅ‘l és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésérÅ‘l (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR) 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 

A polgári törvénykönyvrÅ‘l szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 

A munka törvénykönyvérÅ‘l szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) 

​

ÉrtelmezÅ‘ rendelkezések 

A GDPR-ban meghatározott fogalmak, amelyek közül jelen belsÅ‘ szabályzat jellegével összhangban az alábbi fogalmak emelendÅ‘k ki: 

 

  • személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényezÅ‘ alapján azonosítható.

 

  • adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történÅ‘ hozzáférhetÅ‘vé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés. 

​

  • adatkezelÅ‘: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelÅ‘t vagy az adatkezelÅ‘ kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja. 

​

  • adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelÅ‘ nevében személyes adatokat kezel.  

​

  • címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minÅ‘sülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelÅ‘en az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak. 

​

  • harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelÅ‘vel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelÅ‘ vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak. 

​

  • nyilvántartási rendszer: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhetÅ‘. 

​

  • adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. 

​

  • képviselÅ‘: az az Európai Unióban tevékenységi hellyel, illetve lakóhellyel rendelkezÅ‘ és az adatkezelÅ‘ vagy adatfeldolgozó által a 27. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely az adatkezelÅ‘t vagy adatfeldolgozót képviseli az adatkezelÅ‘re vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében háruló kötelezettségek vonatkozásában. 

​

  • vállalkozás: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítÅ‘ társaságokat és egyesületeket is.

​

További fogalmak: 

 

  • adatvagyon leltár: az adatkezelÅ‘ által kezelt személyes adatok körének és jellegének felmérését szolgáló dokumentum. 

 

  • technikai és szervezési intézkedések: az adatkezelÅ‘ által az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelÅ‘en meghatározott eljárásrend annak biztosítása és bizonyítása céljából, hogy a személyes adatok kezelése a GDPR-ral összhangban történik. Ezeket az intézkedéseket az adatkezelÅ‘ felülvizsgálja és szükség esetén naprakésszé teszi. 

​​

Az adatkezelés alapelvei 

 

A vállalkozás az adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon végzi (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság). 

 

A vállalkozás a személyes adatok gyűjtését csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból végzi, és azokat nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethetÅ‘ módon (célhoz kötöttség).  

A vállalkozás az adatkezelést annak célja(i) szempontjából megfelelÅ‘en és relevánsan, és a szükségesre korlátozva végzi (adattakarékosság). Ennek megfelelÅ‘en a vállalkozás nem gyűjt és nem tárol több adatot, mint amennyi az adatkezelés céljának a megvalósulásához feltétlenül szükséges. 

 A vállalkozás adatkezelése pontos és naprakész. A vállalkozás minden észszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek (pontosság). 

A vállalkozás a személyes adatokat olyan formában tárolja, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetÅ‘vé, figyelemmel a vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárolási kötelezettségre (korlátozott tárolhatóság). 

​

A vállalkozás megfelelÅ‘ technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítja a személyes adatok megfelelÅ‘ biztonságát, ideértve a személyes adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet (integritás és bizalmas jelleg).  

 

A vállalkozás felelÅ‘s a fentiekben részletezett alapelveknek való megfelelésért, továbbá a vállalkozás igazolja ezen megfelelést (elszámoltathatóság). Ennek értelmében a vállalkozás gondoskodik a jelen belsÅ‘ szabályzatban foglaltak folyamatos érvényesülésérÅ‘l, az adatkezelésének folyamatos felülvizsgálatáról és szükség esetén az adatkezelési eljárások módosításáról, kiegészítésérÅ‘l. A vállalkozás a jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolására dokumentációt készít. 

​

Adatkezelési jogalapok

A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább a 13-18. pontban meghatározott jogalapok egyike teljesül:  

 

Az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történÅ‘ kezeléséhez (a továbbiakban: hozzájáruláson alapuló adatkezelés). 

 

Az adatkezelés olyan szerzÅ‘dés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerzÅ‘dés megkötését megelÅ‘zÅ‘en az érintett kérésére történÅ‘ lépések megtételéhez szükséges (a továbbiakban: szerzÅ‘désen alapuló adatkezelés). 

Az adatkezelés a vállalkozásra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (a továbbiakban: jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés). 

 

Az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges (a továbbiakban: létfontosságú érdeken alapuló adatkezelés). 

 

Az adatkezelés közérdekű vagy a vállalkozásra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges (a továbbiakban: közhatalmi jogosítványon alapuló adatkezelés). 

 

Az adatkezelés a vállalkozás vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsÅ‘bbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvetÅ‘ jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé, különösen, ha az érintett gyermek (a továbbiakban: jogos érdeken alapuló adatkezelés). 

​

A vállalkozás egy adott személyes adatkör kezelése vonatkozásában mindig csak egy jogalap alapján végzi az adatkezelést. Az adatkezelés jogalapja az adatkezelés során változhat. 

​

VII. Az adatvagyon leltár 

A vállalkozás a tevékenysége körében végzett adatkezelésre vonatkozó, a GDPR és a jogszabályok által elÅ‘írt kötelezettségeknek megfelelÅ‘ technikai és szervezési intézkedések megalkotása céljából adatvagyon leltárt készít. Az adatvagyon leltár tartalmazza a vállalkozás által kezelt összes adatkört. 

 

A vállalkozás adatkezelési tevékenységével összefüggésben az adatvagyon leltárban meghatározásra kerülnek az alábbiak: 

 

  • az adatvagyon elemének megnevezése 

  • adatvagyon 

  • az adatkezelés célja  

  • az adatkezelés jogalapja  

  • az adatkezelés idÅ‘tartama  

  • az érintetti kör 

  • kik férhetnek hozzá a személyes adatokhoz a vállalkozás szervezetén belül 

  • tárolás módja és helye 

  • ki számára kerülhet az adat továbbításra 

  • adatfeldolgozó adatkezelésének célja 

  • törlés idÅ‘pontja 

 

VIII. Az érintett jogai és azok érvényesítése 

 

A vállalkozás a GDPR rendelkezéseivel összhangban az alábbiakat biztosítja az érintettek számára. 

 

Tájékoztatáshoz való jog 

 

A tájékoztatáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet. 

 

A vállalkozás tömör, átlátható, érthetÅ‘ és könnyen hozzáférhetÅ‘ formában, világosan és közérthetÅ‘en megfogalmazva nyújt tájékoztatást az érintettek számára.  

Az információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – kell megadni.  

 

Tájékoztatás az érintett kérésére 

 

Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát. 

 

A vállalkozás indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétÅ‘l számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet az egyéb érintetti jogokra vonatkozó érintetti kérelem nyomán hozott intézkedésekrÅ‘l.  

​

Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, a 30 napos határidÅ‘ további 60 nappal meghosszabbítható. A határidÅ‘ meghosszabbításáról a vállalkozás a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétÅ‘l számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetÅ‘ség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri. 

 

 A tájékoztatást és intézkedést díjmentesen kell biztosítani.  

​

Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlÅ‘dÅ‘ jellege miatt – túlzó, úgy a vállalkozás, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:  

- észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy  

- megtagadhatja a kérelem alapján történÅ‘ intézkedést. 

 

A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása a vállalkozást terheli. 

​

KötelezÅ‘ tájékoztatás 

 

Amennyiben a vállalkozás az adatokat közvetlenül az érintettÅ‘l szerezte meg (ideértve különösen az ügyfeleket), úgy a vállalkozás mindenképpen tájékoztatást nyújt az alábbiakról: 

 

- a vállalkozás – ha van ilyen – a vállalkozás képviselÅ‘jének a kiléte és elérhetÅ‘ségei;  

- az adatvédelmi tisztviselÅ‘ elérhetÅ‘ségei, ha van ilyen; 

- a személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja 

- a jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén, a vállalkozás vagy harmadik fél jogos érdekei;  

- adott esetben a személyes adatok címzettjei 

- adott esetben annak ténye, hogy a vállalkozás harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat,  

 

A személyes adatok elsÅ‘ megszerzésének idÅ‘pontjában a vállalkozás a fentieken túl az érintetteket tájékoztatja az alábbiakról is: 

- a személyes adatok tárolásának idÅ‘tartamáról  

- az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti a vállalkozástól a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, egyes jogalapokhoz tartozó adatkezelés esetében törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz tartozó adatkezelés esetében tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az érintett adathordozhatósághoz való jogáról;  

- a hozzájáruláson alapuló adatkezelés bármely idÅ‘pontban történÅ‘ visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás elÅ‘tt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét; 

- a felügyeleti hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi Hatóság, továbbiakban: Hatóság vagy NAIH) címzett panasz benyújtásának jogáról; 

- arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerzÅ‘déses kötelezettségen alapul vagy szerzÅ‘dés kötésének elÅ‘feltétele-e, valamint, hogy az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá, hogy milyen lehetséges következményekkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása. 

​

Ha a vállalkozás a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérÅ‘ célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelÅ‘zÅ‘en tájékoztatja az érintettet errÅ‘l az eltérÅ‘ célról és minden releváns kiegészítÅ‘ információról. 

 

Hozzáférés joga 

A hozzáférés joga minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet. 

 

Az érintett jogosult arra, hogy a vállalkozástól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következÅ‘ információkhoz hozzáférést kapjon: 

​

- az adatkezelés céljai;  

- az érintett személyes adatok kategóriái;  

- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat a vállalkozás közölte vagy közölni fogja 

- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett idÅ‘tartama  

-  az érintett azon joga, hogy kérelmezheti a vállalkozástól a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén ezen adatok törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;  

- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;  

- ha az adatokat nem az érintettÅ‘l gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhetÅ‘ információ;  

- az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthetÅ‘ információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentÅ‘séggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.  

A vállalkozás az adatkezelés tárgyát képezÅ‘ személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja.  

 

Az érintett által kért további másolatokért a vállalkozás az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel, melynek mértékét a vállalkozás árszabási szabályzata, egyéb szabályzata, vagy egyéb dokumentum tartalmazza. 

​

Helyesbítéshez való jog 

 

A helyesbítéshez való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet. 

 

A vállalkozás, az érintett erre irányuló kérelme esetén indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozóan pontatlanul kezelt személyes adatokat. Az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítÅ‘ nyilatkozat útján történÅ‘ – kiegészítését. 

 

Törléshez (elfeledtetéshez) való jog 

 

A törléshez (elfeledtetéshez) való jog nem illeti meg az érintettet automatikusan, minden jogalaphoz kapcsolódó adatkezelés vonatkozásában. 

 

A vállalkozás indokolatlan késedelem nélkül törli az érintettre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:  

 

- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelybÅ‘l azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;  

- az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képezÅ‘ hozzájárulását (hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén), és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;  

- az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsÅ‘bbséget élvezÅ‘ jogszerű ok az adatkezelésre a 17.és 18. pontok szerint alkalmazott adatkezelés jogalapok esetében (közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés) 

- a személyes adatok jogellenesen kerültek kezelésre; 

- a személyes adatokat a vállalkozásra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban elÅ‘írt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;  

 

Az érintett törlési kérelmének a vállalkozás nem tesz eleget, amennyiben az adatkezelés szükséges a személyes adatok kezelését elÅ‘író, a vállalkozásra alkalmazandó jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez. 

​

Amennyiben a vállalkozáshoz törlési kérelem érkezik, a vállalkozás elsÅ‘ lépésként megvizsgálja, hogy a törlési kérelem valóban a jogosulttól származik-e. Ennek érdekében a vállalkozás elkérheti az érintett és a vállalkozás között fennálló szerzÅ‘dés azonosítására szolgáló adatokat (például szerzÅ‘désszám, szerzÅ‘dés kelte), az érintett számára a vállalkozás által kiállított irat azonosítószámát, az érintettrÅ‘l nyilvántartott személyazonosító adatok megadását (a vállalkozás azonban nem kérhet azonosításként olyan  plusz adatot, amelyet az érintettrÅ‘l nem tart nyilván). 

 

Amennyiben a vállalkozásnak eleget kell tennie a törlési kérelemnek, úgy köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a személyes adat az összes adatbázisból törlésre kerüljön. 

 

A vállalkozás a törlésrÅ‘l jegyzÅ‘könyvet vesz fel annak érdekében, hogy a törlés megtörténtét igazolni tudja. A jegyzÅ‘könyvet a vállalkozás képviselÅ‘je vagy az a személy(ek) írja(ák) alá, aki(k)nek erre a munkaköri leírása nyomán jogosultsága van. A törlési jegyzÅ‘könyv tartalmazza: 

  • az érintett nevét 

  • a törölt személyes adattípust  

  • a törlés idÅ‘pontját. 

 

A vállalkozás tájékoztatja a törlési kötelezettségrÅ‘l mindazokat, akik számára a személyes adat továbbításra került. 

​

Az adatkezelés korlátozáshoz való jog 

A korlátozáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti az érintettet. 

 

A vállalkozás az érintett kérésére korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül: 

- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az idÅ‘tartamra vonatkozik, amely lehetÅ‘vé teszi, hogy az vállalkozás ellenÅ‘rizze a személyes adatok pontosságát;   

- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;  

- a vállalkozásnak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények elÅ‘terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy 

- az érintett a 17. és 18. pontok szerint alkalmazott adatkezelés jogalapok esetében (közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés) tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az idÅ‘tartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a vállalkozás jogos indokai elsÅ‘bbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.  

 

Ha az adatkezelés az elÅ‘zÅ‘ pont alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények elÅ‘terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekébÅ‘l lehet kezelni.  

 

A vállalkozás tájékoztatja a kötelezettségrÅ‘l mindazokat, akik számára a személyes adat továbbításra került. 

 

Tiltakozás 

 

A tiltakozás joga az érintettet a közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés adatkezelési jogalapok esetében illeti meg.  

 

A vállalkozás az érintett tiltakozás iránti kérelme esetén a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítÅ‘ erejű jogos okok indokolják, amelyek elsÅ‘bbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények elÅ‘terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.  

 

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történÅ‘ kezelése ellen.  

 

Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történÅ‘ kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetÅ‘k. 

​

Benyújtható panasz joga 

​

Amennyiben tájékoztatás, helyesbítés, korlátozás vagy törlés iránti kérelem elÅ‘terjesztésére kerül sor, vagy az adatkezelés elleni tiltakozásra kerül sor, azonban a kérelem nem kerül teljesítésre, úgy a Vállalkozáshoz panasz benyújtására van lehetÅ‘ség. 

A Vállalkozás ügyvezetÅ‘je a Vállalkozáshoz érkezÅ‘ az adatkezelÅ‘ adatkezelésével összefüggÅ‘ panaszt legkeresÅ‘bb 8 napon belül kivizsgálja és a vizsgálat eredményérÅ‘l a panasztevÅ‘t tájékoztatja. 

Amennyiben az ügyvezetÅ‘ a hozzá érkezett panasz kapcsán intézkedés szükségességét állapítja meg, úgy az intézkedést legkésÅ‘bb a kivizsgálást követÅ‘ 15 napon belül megteszi és errÅ‘l a panasztevÅ‘t tájékoztatja. 

 

Adathordozhatósághoz való jog  

Az adathordozhatósághoz való jog a hozzájáruláson vagy a szerzÅ‘désen alapuló adatkezelés jogalap esetében illeti meg az érintettet, ha az adatkezelés automatizált módon történik. 

 

A vállalkozás biztosítja, hogy érintett a rá vonatkozó, általa a vállalkozás számára rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá, hogy ezeket az adatokat az érintett egy másik adatkezelÅ‘nek továbbítsa. 

 

Hatósághoz fordulás joga 

Az adatkezelés kifogásolhatósága esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz lehet fordulni. A hatóság elérhetÅ‘sége: 

1530 Budapest, Pf.:5 

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C 

+36 1 3911400 

ugyfelszolgalat@naih.hu 

​

Adatkezelési tevékenységek nyilvántartása

Az adatkezelési tevékenységek nyilvántartását a vállalkozás az elszámoltathatóság elvébÅ‘l következÅ‘en annak érdekében végzi, hogy az GDPR-nak való megfelelést nyomon tudja követni, és igazolni tudja. 

 

A vállalkozás a felelÅ‘sségébe tartozóan végzett adatkezelési tevékenységekrÅ‘l legalább az alábbi nyilvántartásokat vezeti: 

 

- adattovábbítás nyilvántartása 

- érintetti jogok érvényesítése iránti kérelmek és az arra a vállalkozás által adott válaszok nyilvántartása 

- hatósági megkeresések és az arra a vállalkozás által adott válaszok nyilvántartása 

- adatkezelés megszüntetése iránti kérelmek nyilvántartása 

- ügyfelek nyilvántartása 

- marketing célú megkeresések nyilvántartása 

- munkaviszonnyal összefüggÅ‘ személyes adatok kezelésének nyilvántartása 

- munkaerÅ‘-felvétel nyilvántartása 

- adatvédelmi incidensek nyilvántartása. 

​

A vállalkozás a felelÅ‘sségébe tartozóan végzett, az 59. pontban meghatározott adatkezelési tevékenységekrÅ‘l vezetett nyilvántartásait az alábbi tartalommal vezeti: 

 

- a vállalkozás neve és elérhetÅ‘sége, valamint – ha van ilyen – a vállalkozás képviselÅ‘jének és az adatvédelmi tisztviselÅ‘nek a neve és elérhetÅ‘sége;  

- az adatkezelés céljai;  

- az érintettek kategóriáinak, valamint a személyes adatok kategóriáinak ismertetése;  

- olyan címzettek kategóriái, akikkel a személyes adatokat közlik vagy közölni fogják  

- adott esetben a személyes adatok harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történÅ‘ továbbítására vonatkozó információk; 

- ha lehetséges, a különbözÅ‘ adatkategóriák törlésére elÅ‘irányzott határidÅ‘k; 

- ha lehetséges, a technikai és szervezési intézkedések általános leírása.  

 

A nyilvántartásokat a vállalkozás írásban vezeti, papír alapon vagy elektronikus formátumban.   

 

Adatbiztonsági rendelkezések

 

A vállalkozás a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelÅ‘ technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelÅ‘ szintű adatbiztonságot garantálja. 

 

ElÅ‘zÅ‘ek értelmében a vállalkozás köteles garantálni az általa kezelt adatok bizalmasságát, sérthetetlenségét és rendelkezésre állását. 

 

A megfelelÅ‘ szintű adatbiztonsági intézkedések meghatározása érdekében a vállalkozás a kezelésében lévÅ‘ minden egyes adatállományt a védelmi igény szempontjából értékel, és biztonsági fokozatba sorol.  

 

Az egyes adatkezelések biztonsági fokozatának megállapításához elemezni kell:  

- a kezelt személyes adatok jogosulatlan megismerésével, megváltoztatásával, törlésével, a hardver- és szoftvereszközök megrongálásával járó kockázatot és a várható kárt; 

- azt, hogy helyreállítható-e a sérült adatállomány, valamint az esetleges helyreállítás ráfordításait, a személyes adatok reprodukálásához szükséges adatforrások rendelkezésre állását, a manuális háttérnyilvántartásból az elveszített adatok pótlásának lehetÅ‘ségét;  

- azt, hogy a kezelt személyes adatok jellegére tekintettel indokolt-e megkülönböztetett biztonsági elÅ‘írásokat alkalmazni;  

- az adatbiztonságot veszélyeztetÅ‘ más kockázati elemeket;  

 

Az adatkezelés biztonsága megvalósítása érdekében a vállalkozás fizikai, logikai és adminisztratív kontrollokat alkalmaz együttesen. 

 

A vállalkozás legalább az alábbi fizikai kontrollokat alkalmazza: 

a vállalkozás az általa mind elektronikusan, mind pedig papír alapon kezelt adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés elkerülése érdekében biztosítja, hogy a kezelt adatokhoz fizikailag ne férhessen hozzá arra jogosulatlan személy (iroda zárása; monitorok olyan módon történÅ‘ elhelyezése, hogy az azon szereplÅ‘ adatokra kizárólag a jogosultak láthassanak rá; csak a vállalkozás által auditált adathordozót lehessen a számítógépekhez csatlakoztatni).

​

A vállalkozás legalább az alábbi logikai kontrollokat alkalmazza: 

a vállalkozás biztosítja, hogy az általa kezelt adatokhoz kizárólag az arra megfelelÅ‘ jogosultsággal rendelkezÅ‘k férjenek hozzá (jogosultsági szintek meghatározása munkakörönként; számítógépes adatbázisokhoz való hozzáférés jogosultsági szinteknek megfelelÅ‘ beállítása; a belsÅ‘ számítógépes hálózatba való belépés felhasználó névhez és jelszóhoz kötése  

 

A vállalkozás legalább az alábbi adminisztratív kontrollokat alkalmazza: 

a vállalkozás biztosítja, hogy a személyes adatokhoz való esetleges hozzáférés dokumentációkban nyomon követhetÅ‘ legyen  

 

A személyes adatokat tartalmazó papír alapú dokumentumok tárolásának és archiválásának helye: 4028 Debrecen, Zrínyi utca 15. szám alatt, a vállalkozás székhelye. A digitális dokumentumok tárolásának helye: 4028 Debrecen, Zrínyi utca 15.a vállalkozás székhelye,  mely az ügyvezetÅ‘ ismert kóddal és jelszóval védett számítógép.  

Az archivált papíralapú és digitális dokumentumok tárolási helye: a vállalkozás székhelye 4028 Debrecen, Zrínyi utca 15. szám alatti székhely zárható helyiség.      

​

Webáruház

​

A vállalkozás felhÅ‘ alapú online áruházat működtet, mely esetében az adatvédelmi elÅ‘írásoknak az alábbiakban felel meg.  

Látogatók: A weboldalt felkeresÅ‘ látogatók, akik szolgáltatásainkat felhasználóként, nem kívánják igénybe venni, azon nem regisztrálnak. 

Hírlevélre regisztrálók: A weboldalt felkeresÅ‘ látogatók, akik rendszeres, illetve eseti hírlevelünket honlapunkon az erre vonatkozó négyzet bejelölésével történÅ‘ regisztrációval megrendelik. 

Felhasználók: természetes, közvetlenül vagy közvetve azonosítható magánszemélyek, akik megrendeléseik kezelése szándékával használják az online felületet. 

MegrendelÅ‘k/Vásárlók: Akik regisztráció keretében árut rendelnek, és a weboldalon történÅ‘ regisztrációval személyes adataik társaságunk, mint adatkezelÅ‘ és adatfeldolgozó rendszerében megjelennek. 

Hírlevéllel kapcsolatos adatkezelés: 

- Jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyet a hírlevélre feliratkozó természetes személy a honlapon regisztráció során az erre vonatkozó négyzet bejelölésével adhat meg. 

- Célja: rendszeres, illetve eseti hírlevél küldése a Szolgáltatással kapcsolatos újdonságokról, tippekrÅ‘l, szakmai tartalmakról és marketing célú üzenetekrÅ‘l 

- Kezelt adatok köre: név, email cím 

- Adatkezelés idÅ‘tartama: a hírlevél-szolgáltatás fennállásáig, vagy az érintett hozzájárulása visszavonásáig (törlési kérelméig). A hozzájárulás visszavonására a hírlevelek alján szereplÅ‘ link segítségével, vagy az info@storyshop.hu címre küldött emailben van lehetÅ‘ség. 

​

Regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelés: 

 

- Jogalapja: Felhasználó az adatkezelési tájékoztató elfogadását jelölÅ‘ checkbox bejelölésével adja meg az adatkezeléshez való hozzájárulást. 

- Célja: a megrendelés teljesítése, a felhasználók kiszolgálása, tájékoztatás, a szerzÅ‘déses jogviszonyból eredÅ‘ kapcsolattartás, jogszabályoknak megfelelÅ‘ számla kiállítása és a számviteli bizonylat-megÅ‘rzési kötelezettség teljesítése. 

- Kezelt adatok köre: teljes név, email cím, telefonszám (eshetÅ‘leges), cím (számlázáshoz), jogi személy esetén székhelycím, adószám. 

- Adatkezelés idÅ‘tartama: a regisztráció törléséig, de legfeljebb 3 évig. A kiállított számlákat az Sztv. 169. § (2) bekezdése alapján a számla kiállításától számított 8 évig meg kell Å‘rizni. 

​

Adattovábbítás: A vállalkozás harmadik személy részére nem továbbítja Hírlevélre regisztrálók, Felhasználók és Regisztrálók személyes adatait kivéve, ha az a szerzÅ‘dés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat. 

​

 Adatvédelmi incidensek kezelése

​

Az adatvédelmi incidens megfelelÅ‘ és kellÅ‘ idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes adataik feletti rendelkezés elvesztését vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást vagy a személyazonossággal való visszaélést, a pénzügyi veszteséget, a jó hírnév sérelmét, a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve a szóban forgó természetes személyeket sújtó egyéb jelentÅ‘s gazdasági vagy szociális hátrányt.  

Az adatvédelmi incidenst a vállalkozás indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésÅ‘bb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a hatóságnak. 

 

Az adatvédelmi incidenst nem kell a hatóságnak bejelenteni, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetÅ‘en nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. 

 

Amennyiben a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is. 

 

Amennyiben az adatvédelmi incidens hatóság számára történÅ‘ bejelentése szükséges, úgy a bejelentésben:  

 

- ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetÅ‘leges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetÅ‘leges számát;  

- közölni kell az adatvédelmi tisztviselÅ‘ vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetÅ‘ségeit;  

- ismertetni kell az adatvédelmi incidensbÅ‘l eredÅ‘, valószínűsíthetÅ‘ következményeket;  

- ismertetni kell a vállalkozás által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensbÅ‘l eredÅ‘ esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.  

 

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetÅ‘en magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a vállalkozás indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensrÅ‘l.  

 

A 94. pont szerinti tájékoztatásban az érintettel világosan és közérthetÅ‘en ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell: 

 

- az adatvédelmi tisztviselÅ‘ vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetÅ‘ségeit;  

- ismertetni kell az adatvédelmi incidensbÅ‘l eredÅ‘, valószínűsíthetÅ‘ következményeket;  

- ismertetni kell a vállalkozás által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensbÅ‘l eredÅ‘ esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.  

​

Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következÅ‘ feltételek bármelyike teljesül:  

 

- a vállalkozás megfelelÅ‘ technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;  

- a vállalkozás az adatvédelmi incidenst követÅ‘en olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, a magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetÅ‘en nem valósul meg;  

- a tájékoztatás aránytalan erÅ‘feszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását. 

 

Amennyiben a vállalkozás adatfeldolgozót alkalmaz, úgy az adatfeldolgozó szerzÅ‘désben ki kell kötni, hogy az adatfeldolgozó köteles a nála bekövetkezett adatvédelmi incidenst haladéktalanul bejelenteni a vállalkozásnak.  

 

XII. Ügyfél adatok kezelése 

 

A vállalkozás jogos érdekén alapuló személyes adatkezelés esetén a GDPR rendelkezéseinek megfelelÅ‘en szükséges az alábbi érdekmérlegelési tesztet elvégezni: 

 

adatkezelés tárgya 

a jogos érdek jogalap megállapítása  

a kezelendÅ‘ személyes adatok 

adatkezelés célja 

a vállalkozás jogos érdekének megnevezése 

az érintettek milyen jogai sérülhetnek 

érdekmérlegelés 

milyen intézkedéseket, garanciákat alkalmaz a vállalkozás az így gyűjtött személyes adatok megfelelÅ‘ védelme érdekében. 

​

XIII. Munkaviszonnyal összefüggÅ‘ adatkezelések 

 

A vállalkozás az álláspályázatokra vonatkozóan az elérhetÅ‘ség megjelölésével adatkezelési tájékoztatóra vonatkozó rendelkezéseket az álláspályázatba foglalja. 

 

Amennyiben a vállalkozás az álláspályázat az állás betöltését követÅ‘en is tárolni kívánja az álláspályázó által beadott iratokat, úgy ehhez az álláspályázó hozzájárulását kell kérni. A hozzájárulásnak önkéntesnek, konkrétnak, megfelelÅ‘ tájékoztatáson alapulónak és egyértelműnek kell lennie. Ennek érdekben a hozzájáruló nyilatkozatnak legalább az alábbiakat kell tartalmaznia:  

 

a vállalkozás képviselÅ‘jének kiléte és elérhetÅ‘ségei;  

a személyes adatok tervezett kezelésének célja [például késÅ‘bbi megkeresés újonnan megnyílt pozíció betöltésére], valamint az adatkezelés jogalapja (hozzájáruláson alapuló); 

a személyes adatok tárolásának idÅ‘tartama; 

az érintett azon joga, hogy kérelmezheti a vállalkozástól a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását; 

az érintett azon joga, hogy bármely idÅ‘pontban visszavonhatja a hozzájárulását, amely azonban nem érinti a visszavonás elÅ‘tt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét; 

a hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról. 

 

A pályázat elbírálása után az eredménytelen pályázók személyes adatait tartalmazó adathordozókat a pályázónak – kérésére – 90 napon belül vissza kell küldeni, vagy a pályázónak a személyes adatai további pályázatok során történÅ‘ felhasználására vonatkozó hozzájárulása hiányában meg kell semmisíteni. A megsemmisítésrÅ‘l (törlésrÅ‘l) jegyzÅ‘könyvet kell felvenni.  

 

 A vállalkozás a munkavállalók adatait a Mt. vonatkozó rendelkezései alapján kezeli és az Mt-ben meghatározott módon tájékoztatja, a GDPR-ban foglalt adatkezelési alapelvek betartása mellett. 

 

A vállalkozás a munkavállalóknak tájékoztatást ad az általa igénybe vett adatfeldolgozókkal kapcsolatban azok kilétérÅ‘l és a számukra továbbított adatok körérÅ‘l. 

 

A munkaviszonyban történÅ‘ adatkezelés során jellemzÅ‘en az alábbi jogalapok merülhetnek fel: 

 

szerzÅ‘désen alapuló [a munkaszerzÅ‘dés] 

jogi kötelezettségen alapuló [például adózás, tartásdíj levonás] 

jogos érdeken alapuló [például munkahelyi ellenÅ‘rzéssel kapcsolatos adatok]. 

 

Amennyiben a vállalkozás 85. c) pont alapján kezel adatot, úgy a GDPR rendelkezéseinek megfelelÅ‘en ez esetben szükséges az alábbi érdekmérlegelési tesztet elvégezni: 

 

a vállalkozás jogos érdekének megnevezése 

kik az érintettek és milyen jogai sérülnek 

érdekmérlegelés 

milyen intézkedéseket, garanciákat alkalmaz a vállalkozás az így gyűjtött személyes adatok megfelelÅ‘ védelme érdekében. 

 

Az adott személyes adat körének kezelésére vonatkozóan elvégzett érdekmérlegelési teszt(ek)et a munkavállalók számára hozzáférhetÅ‘vé kell tenni [például belsÅ‘ hálózat útján, munkaszerzÅ‘dés mellékleteként]. 

​

XIV. Az adatfeldolgozó igénybevételére vonatkozó rendelkezések 

 

Ha az adatkezelést a vállalkozás nevében más végzi [például bérszámfejtés, szerver szolgáltatás, honlap üzemeltetés], a vállalkozás kizárólag olyan adatfeldolgozókat vehet igénybe, akik vagy amelyek megfelelÅ‘ garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelÅ‘ technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.  

 

Az adatfeldolgozó a vállalkozás elÅ‘zetesen írásban tett eseti vagy általános felhatalmazása nélkül további adatfeldolgozót nem vehet igénybe.  

 

Az adatfeldolgozó által végzett adatkezelés vonatkozásában a vállalkozás és az adatfeldolgozó szerzÅ‘dést kötnek. Ezen szerzÅ‘dés az adatkezelés tárgyát, idÅ‘tartamát, jellegét és célját, a személyes adatok típusát, az érintettek kategóriáit, valamint a vállalkozás kötelezettségeit és jogait határozza meg.  

 

Az elÅ‘zÅ‘ pont szerinti szerzÅ‘dés különösen elÅ‘írja, hogy az adatfeldolgozó:  

 

a személyes adatokat kizárólag a vállalkozás írásbeli utasításai alapján kezeli,  

biztosítja azt, hogy a személyes adatok kezelésére feljogosított személyek titoktartási kötelezettséget vállalnak vagy jogszabályon alapuló megfelelÅ‘ titoktartási kötelezettség alatt állnak;  

alkalmazza a legalább a vállalkozás által elÅ‘írt szintű adatbiztonsági intézkedéseket;  

tiszteletben tartja a további adatfeldolgozó igénybevételére vonatkozóan fentebb említett feltételeket; 

az adatkezelés jellegének figyelembevételével megfelelÅ‘ technikai és szervezési intézkedésekkel a lehetséges mértékben segíti a vállalkozást abban, hogy teljesíteni tudja kötelezettségét az érintett jogainak gyakorlásához kapcsolódó kérelmek megválaszolása tekintetében;  

segíti a vállalkozást az adatvédelmi incidens szerinti kötelezettségek teljesítésében, figyelembe véve az adatkezelés jellegét és az adatfeldolgozó rendelkezésére álló információkat; 

vállalja, hogy a nála bekövetkezÅ‘ adatvédelmi incidens esetén haladéktalanul tájékoztatja errÅ‘l a vállalkozást; 

az adatkezelési szolgáltatás nyújtásának befejezését követÅ‘en a vállalkozás döntése alapján minden személyes adatot töröl vagy visszajuttat a vállalkozásnak, és törli a meglévÅ‘ másolatokat, kivéve, ha az uniós vagy a tagállami jog a személyes adatok tárolását írja elÅ‘. 

 

Az adatfeldolgozó és a nála személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkezÅ‘ személy ezeket az adatokat kizárólag a vállalkozás utasításának megfelelÅ‘en kezelheti. 

​

XIV. Hatályba léptetÅ‘ és záró rendelkezések 

A jelen szabályzat 2018. május 25-én lép hatályba. 

 

A szabályzat székhelyváltozás miatti módosítás: 2021. 10. 25. 

bottom of page